Veelgestelde vragen

Hieronder kunt u antwoord vinden op de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen, laat het ons even weten via info@servicemonitor.nl of bel met +31 (0)85 050 8003.

Technische vragen

Ja, de Servicemonitor ondersteunt drie typen protocollen namelijk EMS (Nefit), eBUS (Vaillant) en OpenTherm (overige toestellen)

De Servicemonitor sluit u binnen enkele minuten eenvoudig aan door het device met de buspoorten te verbinden op de cv-ketel. De Servicemonitor heeft een ingebouwde magneet waardoor hij eenvoudig aan de mantel van de cv-ketel kan worden bevestigd.

Nee, de Servicemonitor heeft een eigen dataverbinding waardoor verbinden met de WiFi van de klant niet nodig is. Het device draait op een Narrow Band Internet of Things (NB-IoT) verbinding, dit nieuwe netwerk is speciaal ontwikkeld om apparaten te kunnen verbinden met het internet.

Via de Servicemonitor ontvangt u alle relevante informatie welke nodig is voor het verkrijgen van een duidelijke status van de ketel. Denk hierbij aan storingsmeldingen, informatie over de brander, water druk, aanvoer- en retourtemperaturen.

Overige vragen

Bij de bestelling van uw eerste Servicemonitor device ontvangt u de inloggegevens voor het Servicemonitor platform via e-mail.